آموزش رسوب گیری پکیج دیواری

پنجشنبه 19 تير 1399
9:35
پریسا راد

رسوب گیری پکیج دیواری به صورت استاندارد و اصولی با مزیت های بسیار زیادی همراه می باشد. تسریع در گرم شدن آب، از بین رفتن صداهای اضافی و کارکرد کم صدای پکیج و جلوگیری از خرابی قطعات دستگاه، از مزیت های انجام رسوب گیری پکیج به شمار می رود. رسوب زدایی پکیج دیواری از مهمترین اقدامات در جهت افزایش راندمان و کارایی پکیج می باشد.

بدون تردید، یکی از مشکلات شایع و رایج پکیج های دیواری تجمع رسوبات و املاح موجود در آب در لوله ها و قطعات دستگاه می باشد. بر همین اساس، رسوب گیری پکیج دیواری از مهمترین مباحث اموزش نصب پکیج می باشد که باعث افزایش راندمان و کارایی پکیج می باشد.

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که رسوب زدایی نکردن پکیج های دیواری علاوه بر تحت شعاع قرار دادن عملکرد دستگاه، می تواند هزینه های گزاف و بعضا سنگینی را به مصرف کننده تحمیل سازد.

سرویس دوره ای پکیج دیواری ضمن به حداقل رساندن هزینه های مصرفی خانوارها، در افزایش راندمان و کارکرد مفید دستگاه تاثیر بسزایی از خود برجای می گذارد. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که رسوب گیری پکیج دیواری یک اقدام حیاتی و کاربردی برای عملکرد درست و بدون مشکل دستگاه می باشد.

بهترین زمان برای رسوب گیری پکیج دیواری

برای بسیاری از افراد این سئوال همواره پیش می آید که زمان مناسب برای رسوب گیری پکیج دیواری چه موقع می باشد و از کجا باید متوجه شد که پکیج به سرویس دوره ای و جرم گیری نیاز دارد؟

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که یکی از موارد قابل توجه در هنگام افت فشار و کم شدن فشار آبگرم شیر آشپزخانه و دوش حمام می باشد.

در مواقعی که پکیج دیواری روشن شده اما گرم شدن آب به خوبی صورت نمی گیرد، مؤید انجام رسوب گیری دستگاه می باشد.

همچنین هنگامی که برای گرم شدن آب زمان زیادی نیاز است نیز میتواند نشان از زمان جرم گیری پکیج دیواری باشد.

تولید صدای اضافی در هنگام روشن شدن پکیج و افزایش بی دلیل بار و فشار، از دیگر موارد مهم برای انجام عملیات رسوب گیری پکیج دیواری می باشد.

روش رسوب زدایی پکیج دیواری

شایان ذکر است که رسوب گیری پکیج دیواری به دو صورت سرویس کامل و سرویس دوره ای انجام می شود.

در هنگام انجام سرویس کامل، کلیه قطعات و متعلقات دستگاه مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. چنانچه برای مدت زمان طولانی سرویس پکیج دیواری انجام نشده است، سرویس دوره ای پکیج از راهکارهای تاثیرگذار قلمداد می گردد.

از دیگر روش های سرویس پکیج، سرویس دوره ای این دستگاه می باشد. در این روش انجام رسوب گیری پکیج در مدت های کوتاه صورت می گیرد. روش سرویس دوره ای از بروز مشکلات جدی در ساختار پکیج جلوگیری به عمل می آورد.

ناگفته نماند که در هنگام انجام عملیات جرم گیری پکیج باید کلیه اصول و استانداردهای لازم به صورت کامل رعایت شود. غالبا این مهم به وسیله متخصصان و با استفاده از ابزار و وسایل کاربردی و استاندارد انجام می پذیرد. عدم رعایت استانداردها، به ویژه در هنگام رسوب گیری پکیج دیواری، میتواند زمینه مناسب برای آسیب وارد شدن به قطعات کاربردی دستگاه را فراهم آورد.

مراحل رسوب گیری پکیج دیواری

به طور کلی، رسوب گیری پکیج دیواری از طریق دستگاه رسوب گیری یا با استفاده از مواد جرم گیر صورت می گیرد. علاوه بر این، در هنگام انجام عملیات رسوب گیری استفاده از لباس کار و دستکش از مؤلفه های مهم و حائز اهمیت محسوب می شود.

مرحله اول: در این مرحله و در ابتدا باید نسبت به قطع مدار برق پکیج اقدام نمود. پس از اطمینان حاصل کردن از قطع جریان برق، روکش دستگاه را از آن جدا می کنیم.

مرحله دوم: در این مرحله از رسوب گیری پکیج دیواری باید نسبت به تخلیه آب موجود در لوله های پکیج اقدام کرد. همچنین جدا کردن مبدل ثانویه دستگاه از بدنه نیز نباید فراموش شود.

مرحله سوم: در این مرحله بستن شیر ورودی و باز کردن شیر پر کن دستگاه در دستور کار قرار می گیرد. برای تخلیه کردن آب پکیج، باز کردن یکی از شیرهای گرم موجود در خانه کفایت می کند.

مرحله چهارم: پس از گذراندن مراحل قبلی، در این مرحله مبدل اصلی را با استفاده از مواد شوینده شستشو داده تا تمیز شود. ناگفته نماند که این کار باید با نهایت دقت صورت گیرد.

همچنین به منظور جدا شدن رسوب های به جا مانده بر روی جداره مبدل، میتوان از طریق ضربه زدن با دقت اقدام کرد. لازم به ذکر است که استفاده از جوهر نمک برای مبدل هایی که رسوب زیادی ندارند، مناسب و مفید می باشد.

مرحله پنجم: در این مرحله از رسوب گیری پکیج دیواری با استفاده از آب مبدل دستگاه را شستشو می دهیم. پس از انجام تمیزکاری دقیق، مبدل را در محل تعیین شده خود نصب می کنیم.

آموزشگاه فنی برق بهترین مرکز آموزش پکیج دیواری

همانطور که اشاره شد بهترین راه برای یادگیری مهارت های لازم جهت رسوب گیری و سرویس پکیج دیواری شرکت در دوره های آموزش پکیج می باشد. زیرا در این دوره ها به صورت تخصصی به آموزش تعمیرات پکیج و نصب آن پرداخته می شود.

آموزشگاه فنی برق بهترین مرکز برای گذراندن دوره های فوق می باشد. زیرا به صورت کاملا عملی و علمی، در کارگاه های کاملا مجهز کلیه مهارت های لازم برای نصب و تعمیرات انواع برندهای پکیج دیواری را آموزش می دهد.

این آموزشگاه علاوه بر دوره های پکیج دوره های متعدد دیگری را برگزار می نماید. اموزش برق صنعتی و تعمیرات آن، اموزش تعمیرات لپ تاپ، اموزش تعمیرات لوازم خانگی،آموزش سیم پیچی، دوره برق ساختمان برخی از دیگر دوره های این آموزشگاه است.

لازم به ذکر است آموزشگاه فنی برق دوره های فوق را زیر نظر سازمان فنی حرفه ای و توسط اساتید متخصص و حرفه ای با هدف ورود کارآموزان به بازار کار مشاغل فنی برگزار کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های این آموزشگاه می‌توانید به وب سایت فنی برق به آدرس https://fannibargh.com/ مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره 02166121029 تماس حاصل نمایید.

آدرس آموزشگاه فنی برق: تهران، میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی، بعد از چهار راه فرصت شیرازی نبش کوچه مستعلی، پلاک 2، طبقه اول



[ بازدید : 125 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به faniherfe است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]